Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Ash of Gods: Redemption - taktyczne RPG w stylu The Banner Saga zadebiutuje w marcu na PC
Turowe RPG przeżywają renesans. Ostatnie kilka lat to premiery licznych i nierzadko wysoko ocenianych produkcji w różnym stopniu wpisujących się w schematy gatunku, takich jak Darkest Dungeon, Pillars of Eternity czy serie The Banner Saga i Divinity. Do tego grona wkrótce dołączy Ash of Gods: Redemption, debiutanckie dzieło studia Aurum Dust, założonego przez rosyjskich deweloperów. Ukaże się ono w przyszłym miesiącu na PC, a później trafi także na konsole PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Gra zabierze nas do fikcyjnego świata zwanego Terminus, wzorowanego na europejskim (i nie tylko) średniowieczu, stającego w obliczu zagłady po 700 latach pokoju. Gracze będą musieli poprowadzić grupę śmiałków w walce z plagą żniwiarzy, którzy zamierzają utopić świat we krwi, by przebudzić śpiących bogów.

Brzmi to jak klasyczny koncept „ratowania świata fantasy”, ale twórcy zamierzają go nieco zmodyfikować. W grze nie znajdziemy żadnych fantastycznych bestii oraz ras (poza pochodzącymi z innego świata Ensa, którzy jednak nie będą zbytnio różnić się od ludzi), a sama magia będzie mocno ograniczona. Sporą rolę odegra kolejny charakterystyczny element fabularnych produkcji – wybory moralne. Autorzy zapewniają, że podejmowane decyzje będą mieć rzeczywisty wpływ na przebieg gry, nie tylko na samo zakończenie. Dość powiedzieć, że absolutnie każda postać będzie mogła zginąć, a nawet śmierć bohatera przewodzącego drużynie nie zakończy rozgrywki. Przeciwnie, historia będzie toczyć się dalej, pamiętając o naszych dotychczasowych dokonaniach. Same wybory nie będą oczywiste, zwykle sprowadzając się do wyboru pomiędzy jednym a drugim złem, bez optymalnego rozwiązania.

Kolejnym elementem mającym urealnić fantastyczny koncept jest podejście do ryzyka. Gra często będzie stawiała bohaterów w sytuacji, w której pewne poświęcenie ułatwi nam życie w przyszłości. Czy skrócić sobie drogę i zaryzykować starcie z niebezpiecznymi wrogami, czy też kontynuować bezpieczną trasą, której przebycie pochłonie więcej cennych zapasów? Rozgrywka w Ash of Gods: Redemption ma być pełna podobnych dylematów, także w trakcie walki, łączącej klasyczne turowe RPG z elementami karcianymi. Gracze otrzymają do dyspozycji karty, które dzięki potężnym efektom będą mogły przeważyć szalę zwycięstwa. Tyle że ich liczba będzie ograniczona, a do tego wiele z nich będzie wiązać się z istotnym ryzykiem. Na przykład karta Ofiary znacznie zmniejszy zdrowie losowej postaci, w zamian wzmacniając całą drużynę. Ciekawą decyzją twórców jest rezygnacja z „rzutów kostką”, czyli typowej dla RPG losowości w walce. Z jednej strony zmniejszy to szansę na przegraną przez nietrafienie wroga lub zadanie minimalnych obrażeń, z drugiej jednak wpisuje się w koncepcję urealnienia fantasy, jako że gracze nie unikną konsekwencji niefortunnych posunięć.

Oprócz zabawy dla jednego gracza zespół Aurum Dust dostarczy możliwość gry ze znajomymi. Chętni na kooperację będą mogli zaprosić drugą osobę do wspólnej przygody przeciwko sztucznej inteligencji, bądź rywalizować w ramach rozgrywek PvP. Nie zdradzono zbyt wiele na temat tych ostatnich. Wiemy jedynie, że w grze znajdą się globalne rankingi, a multiplayer będzie dostępny albo na premierę, albo wkrótce po niej.

Ash of Gods: Redemption wykorzysta dwuwymiarową grafiką, inspirowaną m.in. animacjami Disneya oraz stylem Ralpha Bakshiego, znanego z Władcy Pierścieni (1978), Wspaniałego Świata (1992) i Kota Fritza (1972). Natomiast o odpowiednią oprawę dźwiękową (tworzoną głównie na klasycznych instrumentach) zadbają polscy muzycy: Adam Skorupa, Krzysztof Wierzynkiewicz i Michał Cielecki, których dzieła mogliśmy usłyszeć m.in. w Wiedźminie, Bulletstorm oraz Painkiller.

Na koniec kilka pomniejszych kwestii. Na oficjalnej stronie gry twórcy poinformowali o możliwości wsparcia powstania gry. Nie chodzi jednak o pomoc finansową, lecz przetłumaczenie gry na inne języki (w tym polski) oraz nagranie kwestii dialogowych. Co chyba jednak ważniejsze, studio potwierdziło, że Ash of Gods: Redemption to pierwsza część potencjalnego cyklu, opartego na powstającym opowiadaniu rosyjskiego pisarza fantasy Siergieja Malickiego. Niestety, nie pokuszono się o wyjaśnienie, jak przekłada się to na fabułę gry, aczkolwiek dotychczasowe informacje zdają się sugerować, że nie ma mowy o sztucznym zakończeniu w połowie opowiadanej historii. Jak będzie w istocie, przekonamy się w marcu.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2018-02-06 20:31:32
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow